Body Percussion на музичних заняттях

 

 

«Люди – як музичні інструменти: їх звучання залежить від того, хто до них торкається»

 Вергілій

 

Розвиток музично- ритмічного виховання у  дошкільнят  включає організацію рухової активності дітей, виховання певних ритмічних навичок, усвідомлювати  естетичність виразності ритму, як елемента музичної мови тощо.  

Музика і рух – поняття які пов’язані між собою, як ритмічна пульсація так і звук. В системі К. Орфа  ми зустрічаємо елементарні звуко-рухові засоби виразності.  «Жести, що звучать» – це ритмічна гра свого тіла, гра на його поверхнях: плескання, ляскання по стегнах, по грудях, притупування ногами, клацання пальцями. Ритм являється одною спільною  ланкою  у музиці всіх культур. Таким чином через Body Percussion, в практиці   дошкільники  засвоюють ритм, вивчають ритм, і це допомогає  досліджувати  різноманітні  ритми  без музичних інструментів . Дошкільникам   на музичних заняттях, подобається  використовувати саме своє тіло ,як власний музичний інструмент, вони  для себе  знаходять музичний досвід у вивченні тих чи інших елементів як темп, ритм, та метр. Таким чином для них , ритм стає великим  досвідом, для тіла, почуття.

На сьогоднішній день техніка Body Percussion  відома в усьому світі. ЇЇ активно застосовують в різних освітніх галузях таких, як фізкультура, хореографія, музика, психотерапія, соціальна педагогіка, нейропсихологія тощо.

Body Percussion – це мистецтво перкусії в організмі. Оскільки перкусії на тілі відіграють свою роль, то їх можна класифікувати за використанням та призначенням. З цієї причини тіло використовується, як ритмічний, акустичний  і динамічний інструмент, що пов'язаний із руховою та моторною діяльністю дитини. 

Дошкільнятам подобається Body Percussion, взаємодіяти з різними частинами свого тіла, досліджувати його  у музично-ритмічній  діяльності. Діти, які вже набули певного досвіду із перкусійної діяльності, опановують великою палітрою звуків і вміле їх чергування дає приголомшливий ефект єдиної музичної канви.

Перкусія тіла – це колективна музика. І в музичній освіті  активно використовують  перкусію. Саме із ляскання, клацання, плескання, тупотіння рекомендується починати вивчення ритму. Саме такі  заняття розвивають  відчуття ритму, слух, і швидкість реакції.

В своїй роботі музичний керівник може використати деякі види  перкусійної діяльності. А саме:

  • за методико. К. Орфа «Жести, що звучать»  Плескання в долоні , це самий простий  вид рухів,  дихання повинне бути спокійним,розмірним, а удар в долоні повинен бути пружним. Проводити оплески  краще стоячи, руки повинні бути вільними, а сам удар легким і м'яким. «Жести, що звучать»  можна використовувати стоячи, сидячи, стоячи на колінах або сидячи на підлозі.
  • Гра на перкусійних  музичних інструментах   На музичних заняттях використовуються  традиційні  та нетрадиційні музичні інструменти. До традиційних відносяться  такі: металофон,трещетки, клавеси, барабани, маракаси, кастаньєти, дзвіночки, свистки, дудочки та ін.  До нетрадиційних  музичних інструментів відноситься: папір, стаканчики, саморобні шейкери, відра, пластмасові тарілочки, пляшки з водою, співаючі коробочки, м'ячики та інші.

 

Можна із впевненістю сказати, що саме використання Body Percussion на музичних заняттях, дає можливість музичному керівнику ефективно реалізовувати програмові вимоги розділу «Музичний калейдоскоп» комплексної освітньої програми «Дитина» для дітей  від 2 до 7 років.