Пам'ятка для батьків

 

Аби дитина не перетворилася на рекламожера

 

Не залишайте увімкненим телевізор чи радіо у фоновому режимі, коли ди­тина перебуває в кімнаті. Якщо ви потребуєте музичного супроводу, ліпше увімкніть інтернет-радіо чи інший ресурс, який транслює музику без рекла­ми. Спробуйте самотужки сформувати аудіоколекцію, що відображатиме ваші психічні стани, і слухайте її за нагоди.

Ставтеся до рекламних роликів як до оповідей із повноцінним сюжетом. Об­говорюйте їх із дитиною так, як і будь-яку іншу інформацію. Не прикривай­теся відмовками на кшталт «Це просто дурна реклама», «Це все нісенітни­ці», «Надивився[лася] реклами» тощо. Говоріть конкретно, що з побаченого чи почутого є обманом, навмисним згущенням барв, маніпуляцією тощо, До­помагайте дитині відокремлювати факти від намагань вплинути на її вибір.

Спонукайте дитину не сприймати все однобічно. Якщо в ролику були про­яви агресії щодо людей, тварин чи предметів із метою продемонструвати «крутість», успішність, винятковість кривдника, обов'язково поговоріть про почуття, які переживає той, кого пригнічують. Це дасть змогу дитині оціни­ти обидва боки інциденту. Зрештою вона не буде сліпо наслідувати дії того, хто представлений у вигіднішому ракурсі.

Пропонуйте дитині шукати альтернативи. Творці реклами переважно праг­нуть сформувати конкретний стереотип поведінки чи споживання продук­ту. Наприклад, перегляд ролика, у якому обмокують печиво в молоко, ви­кликає у дитини бажання робити те саме. Розширюйте встановлені рамки. Розповідайте дитині, що вона сама може обирати, із чим їй смакуватиме пе­чиво. Пограйте у пошук альтернатив. Наприклад: «У що ще можна обмокну­ти печиво? - У чай, у какао. - А в суп чи соус? А що можна обмокнути в суп? Навіщо продукти обмокувати в рідину?».

Проводьте бесіди на тему здорового харчування. Звертайте увагу дитини на те, що автори реклами сухариків, газованих напоїв або чипсів наголошують на модності, однак жодним словом не згадують про шкідливий вплив цих продуктів на організм.

 

Матеріали використані з спеціалізованого журналу "Практичний психолог. Дитячий садок" № 11 за 2017 рік