Чому треба вчити дитину говорити правильно?

 

Усі батьки хочуть, щоб їх діти були здоровими, щасливими, успішними, досягли високих результатів у навчанні та кар’єрі, почували себе впевнено та вільно у будь-яких життєвих ситуаціях. І правильне, чітке та гарне мовлення є однією із важливих складових гармонійного розвитку особистості. А вчитись правильно говорити слід з дитинства!

 

Дитину треба ВЧИТИ говорити! Дитина повинна говорити ПРАВИЛЬНО!

 

Діти часто чують від своїх батьків:

«Усі твої друзі вже так гарно говорять, а ти…» «Чому ти не можеш правильно сказати це слово? Це ж так просто…» «Скільки можна запам’ятовувати такий маленький вірш?.. Якщо не вивчиш його, Дід Мороз не подарує тобі подарунок…» «Якщо ти не навчишся гарно говорити, тебе не візьмуть до школи…»

 

Йсла Саса по сосе і смоктала суску

Насправді, у дітей від народження є величезна потреба в спілкуванні! Кожен малюк дуже хоче говорити так, щоб його слухали, чули і розуміли. Однак не всі діти знають, як це – говорити правильно. І саме ми, дорослі, повинні вчасно допомогти дитині, а не постійно дорікати.

Чим старшою стає дитина, тим більше оточуючі починають помічати недоліки дитячого мовлення. Спершу маму малюка, який говорить «своєю мовою», просять «перекласти» сказане. І люблячі матусі залюбки це роблять, не розуміючи, що забирають у малюка гарну нагоду потренуватись говорити чіткіше, або хоча б спробувати власні сили. У дитячому садочку таким дітям не дають розповідати віршики на святкових ранках. Згодом однолітки починають насміхатися над неправильною вимовою малюка. І дитина поступово починає відокремлюватись від колективу, а це затримує мовленнєвий розвиток та має негативний вплив на формування особистості: дитина стає замкнутою, дратівливою, часто ображається, а може навіть бешкетувати і проявляти агресію по відношенню як до товаришів, так і до дорослих.

Всі вищеописані ситуації поступово забирають у дитини мотивацію до правильного мовлення.

 

Пису так, як говолю…

Прикрощі та труднощі, пов’язані з неправильною вимовою, дитина з дитячого садка «забирає» з собою у школу, а у школі ці труднощі тільки зростають. Усі звуки, які дитина не вимовляла, вона не зможе правильно написати, погано справлятиметься зі звуковим аналізом слів, у дитини страждатиме техніка читання, її відповіді на уроках будуть простими та збіднілими. Задумайтесь на хвилинку: чи немає у цьому вини батьків?

Поставте собі запитання та відверто дайте на них відповіді:

Чи приділяєте Ви достатньо уваги розвитку мовлення малюка?

Чи слідкуєте Ви за тим, щоб дитина вчасно навчилась вимовляти всі звуки, а її мовлення було правильним, чітким та зрозумілим?

Адже недоліки сімейного виховання, що, зокрема, проявляються в недостатній увазі до мовлення дитини, нерідко є головною причиною логопедичних дефектів. Подолати такі дефекти, сформувати та закріпити правильну вимову звуків, збагатити словник дитини, а також вирішити цілу низку інших мовленнєвих негараздів допоможе логопед.

 

Фефекти фікції

Логопед зможе взяти на себе основне навантаження в навчанні дитини правильного мовлення та корекції існуючих мовленнєвих вад.

 

Пам’ятайте, що в тісній співпраці та співтворчості в системі «дитина-логопед-батьки» можна досягти значних результатів в розвитку дитячого мовлення, попередженні та подоланні мовленнєвих порушень.