Патріотичне виховання дітей дошкільного віку в контексті педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського

 

Відомий український педагог В.Сухомлинський перший (за радянських часів) звернувся до питання патріотизму як основи духовного становлення особистості, як до головної педагогічної проблеми. Через всю педагогічну спадщину В.Сухомлинського червоною лінією проходить головна мета –виховання справжньої людини, громадянина своєї країни, захисника Батьківщини.

 

Великий педагог підкреслював: «У дитинстві починається тривалий процес пізнання – пізнання і розумом, і серцем – тих моральних цінностей, що лежать в основі моралі: безмежної любові до Батьківщини, бажання стати справжнім патріотом, справжнім борцем».

 

Педагогічна спадщина Василя Олександровича має велике значення у вирішенні цієї проблеми, тому сьогодні на часі безпосередньо звертатися до праць В. Сухомлинського.

«Добрі почуття своїм корінням сягають у дитинство, а людяність, доброта, лагідність, доброзичливість народжуються у процесі, турботах, хвилюваннях про красу навколишнього світу. Ми прагнемо, щоб усе життя вихованців було сповнене творінням у світі природи».

В.О. Сухомлинський

 

«Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції».

 

В.О.Сухомлинський.

 

Серед методів і форм громадянського виховання, за переконанням Великого педагога,  пріоритетну роль відіграють активні методи, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії, спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості.

Діти повинні, твердив Василь Олександрович, почувати себе не тільки дітьми, а й юними громадянами своєї держави, зобов’язаними віддавати суспільству свою трудову енергію. Без цього нема й не може бути морального становлення особистості, без цього засвоювані дітьми знання будуть залишатися мертвим, байдужим до світоглядних ідей вантажем.

Мистецтво педагога, за переконанням В. Сухомлинського, має полягати в тому, щоб знайти суспільно корисну працю, яка давала б дітям можливість випробувати своїсили.

Такий підхід він пояснював тим, що, виконуючи роботу великої суспільної значущості, долаючи труднощі,  дошкільник може відчути себе справжнім громадянином своєї Вітчизни.

«Духовний світ дитини – це ніжна квітка троянди, на якій мерехтливо тремтить краплинка ранкової роси.»

 

В.Сухомлинський

Категорія: